●
Úvodní stránka
●
Reference a ukázky z naší výroby
●
Poptávka výroby
poštovní schránky
●
Obchodní informace
● Kontakty
●
Firemní e-shop
Rychlý rozcestník
-
schránky do zděného sloupku
-
schránka do gabionu
-
schránka s vhozem od silnice
-
speciální atypické schránky na zakázku
-
dopisní vhozy a dvířka schránky
|
Všeobecné obchodní podmínky
Platné od 1.8.2022
TYTO VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO
SPOTŘEBITELE (DÁLE JEN „OBCHODNÍ PODMÍNKY“) SE VZTAHUJÍ NA SMLOUVY
UZAVŘENÉ PROSTŘEDNICTVÍM ON-LINE OBCHODU "Poštovní schránky SIMON"
UMÍSTĚNÉHO NA internetové adrese www.postovni-schranky-simon.cz (dále jen "webové rozhraní")
mezi naší společností:
Poštovní schránky SIMON, Lukáš SIMON
se sídlem Pelclova 293, 517 41 Kostelec nad Orlicí, Česká republika
IČ: 69842523, DIČ: CZ8308103397
Zapsán u ŽÚ
v Kostelci n. Orl., č.j.: MUKO-38018/2021-zb
Adresa pro doručování korespondence:
Lukáš SIMON, Pelcova 293, 517 41 Kostelec nad
Orlicí, tel.: +420 605 588 897, kontaktní e-mail: info@postovni-schranky-simon.cz jako prodávajícím a Vámi, jako kupujícím.
1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ
Kupní smlouvou se zavazujeme dodat vám zboží uvedené v objednávce a vy
se zavazujete toto zboží převzít (buď osobně, nebo od dopravce) a zaplatit
nám kupní cenu (nebo jenom „cenu“), včetně nákladů spojených s dodáním
zboží a případných poplatků souvisejících se zvoleným způsobem platby,
uvedenou v objednávce.
Vlastnické právo ke zboží nabýváte zaplacením celé kupní ceny, ne však
dříve, než zboží převezmete.
1.1. Vztahuje se kupní smlouva pouze na zboží?
Jako kupní smlouva (nebo jenom „smlouva“) se zde označuje jakákoliv
smlouva, uzavřená dle těchto obchodních podmínek. Může tedy jít například
i o smlouvu o poskytování služeb.
1.2. Je kupní smlouva spotřebitelskou smlouvou?
O spotřebitelskou smlouvu se jedná v případě, že jste spotřebitelem, tj.
pokud jste fyzickou osobou a zboží kupujete mimo rámec své podnikatelské
činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání. V opačném
případě se o spotřebitelskou smlouvu nejedná a nevztahuje se na vás
ochrana spotřebitele dle právních předpisů a těchto obchodních podmínek,
ale vztahují se na vás Všeobecné obchodní podmínky pro podnikatele a
právnické osoby. Zejména jako nespotřebitel nemáte právo na odstoupení od
smlouvy bez udání důvodu.
1.3. Jaká má spotřebitel zvláštní práva?
Jako spotřebitel máte především:
právo odstoupit od smlouvy uzavřené pomocí prostředků komunikace na dálku,
jako je např. telefon, e-mail nebo internetový obchod (článek 5 těchto
obchodních podmínek);
právo ze záruky na zboží, jejíž podmínky a uplatnění se řídí Reklamačním
řádem pro spotřebitele (dále jen „Reklamační řád“);
právo na sdělení informací před uzavřením smlouvy (informace jsou obsaženy
v těchto obchodních podmínkách nebo na webovém rozhraní);
právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu ze smlouvy (článek 7.3
těchto obchodních podmínek).
1.4. Čím se řídí náš právní poměr?
Náš právní poměr se řídí následujícími dokumenty:
těmito obchodními podmínkami, které vymezují a zpřesňují naše vzájemná
práva a povinnosti;
Reklamačním řádem, podle kterého budeme postupovat při reklamaci zboží;
Podmínkami užití webového rozhraní, které upravují registraci na webovém
rozhraní, ochranu vašich osobních údajů, ochranu obsahu webového rozhraní
a některé další vztahy související s využíváním webového rozhraní;
podmínkami a pokyny uvedenými na webovém rozhraní zejména při uzavírání
smlouvy;
objednávkou a jejím přijetím z naší strany,
a v otázkách zde neupravených také následujícími právními předpisy:
zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, ve znění pozdějších předpisů
(dále jen „občanský zákoník“);
zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších
předpisů (pouze pokud jste spotřebitelem).
Pokud se vaše bydliště nebo sídlo nachází mimo Českou republiku, nebo
pokud náš právní poměr obsahuje jiný mezinárodní prvek, berete na vědomí,
že se náš vztah řídí českým právem. Pokud jste spotřebitelem a právní řád
státu vašeho bydliště poskytuje vyšší míru ochrany spotřebitele než český
právní řád, je vám v právních vztazích poskytována tato vyšší míra
ochrany.
1.5. Jak vyjádříte souhlas s obchodními podmínkami?
Zasláním objednávky a dále též potvrzením na webovém rozhraní stvrzujete,
že jste se s těmito obchodními podmínkami seznámili a souhlasíte s nimi.
Znění obchodních podmínek můžeme měnit či doplňovat. Vaše práva a
povinnosti se řídí vždy tím zněním obchodních podmínek, za jehož účinnosti
vznikly.
2. KUPNÍ SMLOUVA
2.1. Jak uzavíráme kupní smlouvu?
Na webovém rozhraní je uveden seznam zboží včetně popisu hlavních
vlastností jednotlivých položek. U každého zboží je uvedena cena včetně
veškerých daní, cel a poplatků. Prezentace zboží je informativního
charakteru, a nejedná se o náš návrh na uzavření smlouvy ve smyslu § 1732
odst. 2 občanského zákoníku. Pro uzavření smlouvy je nutné, abyste
odeslali objednávku a aby došlo k přijetí této objednávky z naší strany.
2.2. Jak podat objednávku?
Objednávku můžete podat vždy prostřednictvím webového rozhraní (vyplněním
formuláře), případně, e-mailem nebo jiným způsobem, který podle aktuálních
informací uvedených na webovém rozhraní umožňujeme.
Objednávka musí obsahovat všechny informace, zejména přesné označení
objednávaného zboží, počet kusů, zvolený způsob platby a dopravy a vaše
kontaktní údaje (dodací a případně fakturační).
Před závazným odesláním objednávky vám bude sdělena rekapitulace
objednávky včetně konečné ceny (v závislosti na zvoleném způsobu dopravy a
platby). Doporučujeme zkontrolovat zejména druh a množství zboží, e-mailovou
a dodací adresu. V rámci rekapitulace máte poslední možnost měnit zadané
údaje.
Závaznou objednávku podáte stisknutím tlačítka „Potvrdit objednávku“.
Údaje uvedené v závazné objednávce považujeme za správné a úplné. O jejich
změně nás bezodkladně informujte telefonicky či e-mailem.
O obdržení objednávky vás budeme informovat. Informace (potvrzení) o
obdržení objednávky je zasílána automaticky a nejedná se o přijetí
objednávky z naší strany, pokud to v potvrzení není výslovně uvedeno.
Pokud budeme mít pochybnosti o pravosti a vážnosti objednávky, můžeme vás
kontaktovat za účelem jejího ověření. Neověřenou objednávku můžeme
odmítnout. Na takovou objednávku se potom hledí, jako by nebyla podána.
2.3. Kdy je tedy smlouva uzavřena?
Kupní smlouva je uzavřena okamžikem, kdy je vám doručeno přijetí
objednávky z naší strany. Přijetí objednávky vám bude zasláno na e-mailovou
adresu, kterou jste uvedli v objednávce. Pokud by k přijetí objednávky
nedošlo, je smlouva uzavřena okamžikem, kdy uhradíte celou kupní cenu nebo
převezmete objednané zboží (podle toho, co nastane dříve). Přijetí
objednávky (akceptace) může být součástí informace o obdržení objednávky
dle článku 2.2 těchto podmínek (pokud je to v potvrzení výslovně uvedeno),
nebo může po tomto potvrzení následovat samostatně.
Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k uzavření smlouvy
jsou patrné z webového rozhraní.
2.4. Můžete již odeslanou objednávku zrušit?
Objednávku, kterou jsme dosud nepřijali (tj. nebylo vám zasláno přijetí
objednávky z naší strany podle článku 2.3 těchto obchodních podmínek),
můžete zrušit telefonicky nebo e-mailem. Všechny námi přijaté objednávky
jsou závazné. Pozdější zrušení objednávky je možné pouze po dohodě s námi.
Pokud je takto zrušena objednávka zboží, ohledně kterého nejde odstoupit
od smlouvy (podrobněji v článku 5), máme nárok na náhradu nákladů, které
jsme již v souvislosti se smlouvou vynaložili.
2.5. Může se cena uvedená na webovém rozhraní měnit?
Ceny prezentovaného zboží a ceny za balení, dopravu a dodání zůstávají v
platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány na webovém rozhraní. Případné
slevy z ceny zboží nelze vzájemně kombinovat, ledaže je na webovém
rozhraní výslovně uvedeno něco jiného.
V případě, že na naší straně došlo ke zcela zjevné technické chybě při
uvedení ceny zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání, nejsme
povinni dodat vám zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu, a to ani v
případě, že vám bylo zasláno přijetí objednávky podle těchto obchodních
podmínek. V takovém případě si vyhrazujeme právo odstoupit od smlouvy.
Pokud cena uvedená u zboží na webovém rozhraní nebo v průběhu objednávání
již není aktuální, neprodleně vás na tuto skutečnost upozorníme. Pokud
dosud nedošlo k přijetí vaší objednávky, nejsme povinni smlouvu uzavřít.
Na odeslané objednávky nemá vliv změna ceny, ke které došlo v mezidobí
mezi odesláním objednávky a jejím přijetím z naší strany podle článku 2.3
těchto obchodních podmínek.
2.6. V jakých jazycích lze smlouvu uzavřít?
Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce, ledaže se výslovně dohodneme na jiném
jazyce.
2.7. Máte možnost získat smlouvu v textové podobě?
Smlouva není uzavírána písemně s podpisy smluvních stran. Smlouvu tvoří
tyto obchodní podmínky, vaše objednávka a její přijetí z naší strany. Celá
smlouva vám bude zaslána e-mailem nebo na vaši žádost vytištěná poštou.
Při zasílání poštou vás můžeme požádat o úhradu nákladů s tím spojených.
2.8. Je smlouva někde uložena?
Smlouvu (včetně těchto obchodních podmínek) archivujeme v elektronické
podobě. Smlouva není přístupná třetím osobám, ale na vyžádání vám ji
zašleme.
2.9. Co když něčemu ve smlouvě nerozumíte?
V případě dotazu k obchodním podmínkám nebo ke smlouvě nás můžete
kontaktovat telefonicky nebo prostřednictvím e-mailu. Rádi vám poskytneme
veškeré potřebné informace.
3. PLATEBNÍ PODMÍNKY
3.1. Jaké jsou možné způsoby platby?
Kupní cenu můžete uhradit především následujícími způsoby:
- v hotovosti při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru;
- bezhotovostně před dodáním zboží on-line platebním příkazem
- fakturou se splatností 14 dní - individuální dohoda pro SVJ, školy,
úřady, apod.
Některé způsoby platby (zejména dobírka) mohou být dále zpoplatněny. Tyto
poplatky jsou uvedeny na webovém rozhraní. V objednávce bude vždy uvedena
konečná cena, která již poplatky související se zvoleným způsobem platby
zahrnuje.
V případě povolení dodávek na fakturu je obvyklá maximální
povolená splatnost faktur 14 dnů, není-li ve smlouvě stanoveno jinak. V
případě prodlení s úhradou faktur je Kupující povinen zaplatit smluvní
pokutu ve výši 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení a úroky z
prodlení, ledaže je ve smlouvě uvedeno jinak.
3.2. Kdy nastane splatnost kupní ceny?
V případě platby v hotovosti je cena splatná při převzetí zboží. V případě
bezhotovostní platby před dodáním zboží je cena splatná do pěti dnů od
přijetí objednávky dle článku 2.3. Váš závazek uhradit cenu je při
bezhotovostní platbě splněn okamžikem připsání příslušné částky na náš
bankovní účet.
3.3. V jaké měně můžete platit?
Platba zboží je možná v českých korunách (Kč)
Ceny jsou uvedeny bez DPH a včetně DPH. Náklady na dopravu jsou uvedeny v
části „Dodací lhůta a podmínky dodání“. Náklady na použití komunikačních
prostředků na dálku nese Kupující. Konečná kalkulovaná cena po vyplnění
objednávkového formuláře je uvedena bez dopravného.
3.4. Kdy můžeme požadovat zálohu nebo uhrazení předem?
Zálohu na kupní cenu můžeme požadovat především u objednávek s celkovou
cenou nad 50.000 Kč
Dále jsme oprávněni požádat vás o uhrazení celé ceny zboží před jeho
odesláním nebo předáním (§ 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije).
3.5. Jak vystavujeme účtenky v souvislosti s elektronickou evidencí tržeb?
Podle zákona č. 112/2016 Sb., o evidenci tržeb jsme povinni vystavit vám
účtenku. Zároveň jsme povinni zaevidovat přijatou tržbu u správce daně
online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.
Souhlasem s těmito obchodními podmínkami nám zároveň udělujete souhlas s
poskytnutím účtenky elektronickou formou.
3.6.
4. DODACÍ
PODMÍNKY
4.1. Jak k vám doručíme zboží?
Způsoby dodání zboží jsou uvedené na webovém rozhraní v sekci Doprava a
platba. Konkrétní způsob dodání zboží můžete zvolit v objednávce. Pokud
žádný způsob dopravy nezvolíte, můžeme ho určit my.
- vlastní zajištění a osobní odběr zboží na provozovně prodávajícího
- paletová přeprava spediční firmou TopTrans a.s.
- kusová / balíková přeprava firmou DPD CZ
- po dohodě Zásilkovna s.r.o., Česká pošta s.p.
Zboží může kupující vyzvednout osobně v kterýkoli den vč. víkendu, státních
svátků v provozovně firmy v Hálkově ulici, Kostelec nad Orlicí. Před
osobním odběrem je nutné provést objednávku - následně bude sdělen termín
možného vyzvednutí zboží. 4.2. Jaké jsou náklady na dodání zboží?
Náklady na dodání zboží závisí vždy na velikosti a povaze zboží a na
ceníku zvoleného dopravce. Aktuální náklady na dodání zboží jsou uvedeny
na webovém rozhraní.
V objednávce není uvedena konečná cena včetně nákladů na zvolený
způsob dopravy. Přepravní náklady jsou uvedeny v článku 3.6. těchto
Obchodních podmínek a budou zahrnuty do celkové kupní ceny.
4.3. Kdy vám zboží dodáme?
Doba dodání zboží vždy závisí na jeho dostupnosti a na zvoleném způsobu
dopravy a platby.
Zboží, které je skladem, zpravidla expedujeme do dvou pracovních dnů od
přijetí objednávky (při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním odběru),
případně od připsání platby na náš účet (při bezhotovostní platbě). Zboží, které není skladem, expedujeme, jakmile je to možné. O přesném datu
vás budeme informovat.
Dodáním zboží podle těchto obchodních podmínek se rozumí okamžik, kdy je
vám zboží doručeno. Pokud bezdůvodně odmítnete převzít zboží, nepovažuje
se tato skutečnost za nesplnění povinnosti dodat zboží z naší strany, ani
za odstoupení od smlouvy z vaší strany.
4.4. Jaký je postup při převzetí zboží?
Při převzetí zboží především zkontrolujte neporušenost obalu zboží. Pokud zjistíte
nedostatky, neprodleně informujte dopravce i nás. Pokud odmítnete zásilku
s poškozeným obalem převzít, nepovažuje se to za bezdůvodné odmítnutí
zboží.
Okamžikem převzetí zboží (nebo okamžikem, kdy jste měli povinnost zboží
převzít, ale v rozporu se smlouvou jste tak neučinili), na vás přechází
odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží.
4.5. Co se stane když zboží nepřevezmete?
Pokud je z důvodů na vaší straně nutno zboží doručovat opakovaně nebo
jiným než sjednaným způsobem, jste povinni uhradit náklady spojené s
takovým doručováním. V případě, že zboží bezdůvodně nepřevezmete, máme
nárok na náhradu nákladů spojených s dodáním zboží a jeho uskladněním,
jakož i dalších nákladů, které nám z důvodu nepřevzetí zboží vzniknou.
V případě platby v hotovosti při zaslání zboží na dobírku nebo při osobním
odběru máme dále právo od smlouvy odstoupit. Pokud jste však již kupní
cenu uhradili (v případě platby před dodáním zboží) máme dále právo
přistoupit k svépomocnému prodeji zboží dle § 2126 občanského zákoníku
a/nebo můžeme od smlouvy odstoupit.
5. ODSTOUPENÍ OD KUPNÍ SMLOUVY
5.1. Jak můžete od smlouvy odstoupit?
Od kupní smlouvy můžete odstoupit ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží,
platí i pro výměnu zboží; je-li dodávka rozdělena do několika částí, ode
dne převzetí poslední dodávky. Oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
doporučujeme zaslat na naši doručovací adresu nebo e-mail. Přijetí oznámení vám bez
zbytečného odkladu potvrdíme.
Odstoupení od smlouvy nemusíte nijak zdůvodňovat.
5.2. Jaké má odstoupení od smlouvy důsledky?
Odstoupením od smlouvy se smlouva od počátku ruší a hledí se na ni, jako
kdyby nebyla uzavřena.
5.3. Kdy od smlouvy odstoupit nelze?
V souladu s § 1837 občanského zákoníku není možné odstoupit od smluv o
dodávce zboží, o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho
předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od
smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v
takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
V případě zakázkové výroby atypického zboží odpovídá za uvedené rozměry
vždy Kupující. Na pozdější reklamace z důvodu chybně uvedených údajů
nebude brán zřetel a zboží nelze vrátit.
Dále v souladu s § 1837 občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit
od smlouvy o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele
nebo pro jeho osobu (zakázková výroba). 5.4. Jakým způsobem nám vrátíte zboží?
Zboží jste povinni nám vrátit do 14 dnů od odstoupení od smlouvy na naši
doručovací adresu nebo na adresu našeho sídla (Pelclova 293, 517 41
Kostelec nad Orlicí).
Zboží nezasílejte na dobírku. Zboží zaslané na dobírku nejsme povinni
převzít.
K vrácenému zboží doporučujeme přiložit:
kopii faktury prokazující koupi zboží,
písemné vyjádření o odstoupení od smlouvy
a zvoleném způsobu vrácení peněz (převod na účet, osobní převzetí
hotovosti nebo poštovní poukázka či jinak). Do vyjádření uveďte adresu pro
doručování, telefon a e-mail.
Nepředložení některého z výše uvedených dokladů nebrání kladnému vyřízení
vašeho odstoupení od smlouvy dle zákonných podmínek.
5.5. Kdy dostanete zpět své peníze?
Veškeré přijaté peněžní prostředky vám vrátíme do 14 dnů od odstoupení od
smlouvy. Berte však na vědomí, že nejsme povinni vrátit vám peníze dříve,
než nám vrátíte zboží nebo prokážete, že jste nám zboží odeslali.
Vedle kupní ceny máte i nárok na vrácení nákladů na dodání zboží k vám.
Jestliže jste však zvolili jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který
nabízíme, vrátíme vám náklady na dodání zboží ve výši odpovídající
nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Peníze vám vrátíme:
stejným způsobem, jakým jsme je přijali, nebo
způsobem, jaký budete požadovat.
Vedle výše uvedených způsobů můžeme peníze vždy vrátit i zasláním na vámi
sdělený bankovní účet nebo účet, ze kterého byly prostředky poukázány k
úhradě kupní ceny (pokud nám do deseti dnů od odstoupení od smlouvy žádný
nesdělíte). Přijetím těchto obchodních podmínek vyslovujete svůj souhlas
se zasláním peněžních prostředků dle předchozí věty za podmínky, že vám
tímto způsobem nevzniknou žádné další náklady.
Náklady spojené s odesláním vráceného zboží na naši adresu hradíte vy, a
to i v případě, že zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou
poštovní cestou.
5.6. Co když bylo vrácené zboží poškozené?
Při zasílání zabalte zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k jeho
poškození či zničení.
Pokud zjistíme, že vámi vrácené zboží je poškozené, opotřebené, znečištěné
či částečně spotřebované, odpovídáte nám za toto snížením hodnoty zboží.
Za snížení hodnoty zboží odpovídáte rovněž v případě, že toto snížení
hodnoty vzniklo v důsledku nakládání se zbožím jinak, než je nutné s ním
nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
5.7. Kdy můžeme odstoupit od kupní smlouvy my?
Vyhrazujeme si právo odstoupit od smlouvy v následujících případech:
technickou chybou byla na webovém rozhraní uvedena zcela zjevně chybná
cena zboží (článek 2.5 těchto obchodních podmínek);
zboží z objektivních příčin (především proto, že zboží se již nevyrábí) není možné za původních podmínek
dodat;
plnění se stane objektivně nemožným nebo protiprávním.
V případě, že nastala některá z výše uvedených skutečností, budeme vás o
našem odstoupení od smlouvy neprodleně informovat. Odstoupení je vůči vám
účinné okamžikem, kdy je vám doručeno.
Pokud jste již zcela nebo zčásti uhradili kupní cenu, vrátíme vám přijatou
částku bezhotovostně na účet, který nám pro tento účel sdělíte, nebo ze
kterého jste provedli úhradu. Peníze vrátíme do pěti dnů od odstoupení od
kupní smlouvy.
6. PRÁVA Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Vaše práva z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními
předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a, jste-li
spotřebitelem, § 2158 až 2174 občanského zákoníku).
6.1. Za jaké vady zboží odpovídáme?
6.1.1. Jako prodávající odpovídáme za to, že vám bylo dodáno to zboží,
které jste si objednali, a že zboží při převzetí nemá vady. To znamená, že
zboží při převzetí zejména:
má vlastnosti, které mezi námi byly ujednány, které popisujeme, nebo které
jste mohli očekávat s ohledem na povahu zboží; je v
odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; se hodí k účelu, který uvádíme, nebo ke kterému se zakoupené
zboží obvykle používá; odpovídá jakosti, která byla mezi námi sjednána,
nemá právní vady, tj. ke zboží nemá majetková práva
třetí osoba a zboží je vybaveno dokumenty a doklady potřebnými pro řádné
užívání zboží.
Dále odpovídáme za to, že se tyto vady nevyskytnou v záruční době.
6.1.2. Za vadu zboží nelze považovat rozdílnost odstínů barev ve
skutečnosti a na elektronických zobrazovacích zařízeních. Pokud zboží
neodpovídá vaší představě, máte právo odstoupit od smlouvy do 14 dnů od
převzetí zboží v souladu s článkem 5 Všeobecných obchodních podmínek pro
spotřebitele.
6.1.3. Pokud se vada zboží projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí, má
se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
6.2. Jaká je záruční doba?
6.2.1. U nepoužitého spotřebního zboží činí záruční doba dvacet čtyři
/24/ měsíců od převzetí zboží.
6.2.2. V případě, že vám bude zboží vyměněno či opraveno, na nové zboží,
resp. vyměněné součástky a náhradní díly neběží nová záruční doba. Záruční
doba se však v takovém případě prodlužuje o dobu, po kterou jste nemohli
kvůli vadě zboží užívat, tj. zejména o dobu, po kterou je zboží v opravě.
6.3. Jaká práva z vadného plnění máte?
6.3.1. Vaše práva z vadného plnění se řídí občanským zákoníkem, zejména §
2099 až 2117, a také § 2165 až 2174.
6.3.2. V souladu s výše uvedenými ustanoveními vám náleží zejména
následující práva:
a) Doplnění toho, co chybí
Pokud vám dodáme zboží v menším množství, než které bylo ujednáno, nebo
vám dodáme nekompletní zboží, máte právo na doplnění toho, co chybí.
b) Sleva z kupní ceny
Pokud při převzetí zboží existovala na zboží vada nebo se vada vyskytla v
záruční době, můžete požadovat vždy přiměřenou slevu z kupní ceny.
c) Výměna zboží nebo vadné součásti zboží
Výměnu zboží nebo vadné součásti zboží můžete požadovat vždy, pokud to
není neúměrné k povaze vady (tj. zejména v případě, kdy není možná
bezprostřední oprava věci) a pokud se nejedná pouze o nepodstatné porušení
smlouvy.
Právo na výměnu zboží vám nenáleží v případě, že je vadná pouze část
(součást) zboží. Pokud v průběhu reklamačního řízení dojdeme k závěru, že
je vadná pouze součást zboží, vyměníme vám tuto součást.
Požadovat výměnu zboží nemůžete u zboží prodávaného za nižší cenu. Namísto
toho můžete požadovat slevu z kupní ceny.
d) Oprava věci
Pokud je možné zboží opravit, náleží vám právo na bezplatné odstranění
vady. Pokud se v průběhu reklamačního řízení ukáže, že nejsme schopni
zboží opravit, budeme vás neprodleně informovat a můžete zvolit jiný zde
uvedený způsob vyřízení reklamace.
e) Vrácení peněz (odstoupení od smlouvy)
Vrácení peněz můžete požadovat pouze za předpokladu, že:
- dodání vadné nebo nekompletní věci z naší strany zakládá podstatné
porušení smlouvy; nebo
- nejsme schopni odstranit vadu, pro kterou nemůžete zboží řádně používat,
nebo nejsme schopni zboží s touto vadou vyměnit (např. zboží se již
nevyrábí); nebo
- zboží nemůžete řádně používat pro opakovaný výskyt vady po opravě
(výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předcházejících opravách); nebo
- se na zboží vyskytne větší počet vad (současný výskyt alespoň tří
odstranitelných vad, z nichž každá brání řádnému užívání zboží); nebo
- nedodržíme lhůtu pro vyřízení reklamace / nezjednáme nápravu do 30 dnů
od uplatnění reklamace.
6.3.3. Podmínkou pro výměnu zboží nebo vrácení peněz (odstoupení od
smlouvy) je, že vrátíte věc v tom stavu, v jakém jste ji obdrželi.
Výjimkou jsou případy, kdy:
a) došlo ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
b) jste použili věc ještě před objevením vady;
c) jste nezpůsobili nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu svým
jednáním anebo opomenutím; nebo
d) jste věc prodali ještě před objevením vady, spotřebovali ji, anebo
pozměnili věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte
nám, co ještě vrátit můžete, a dáte nám náhradu do výše, v níž jste měli z
použití věci prospěch.
6.4. Kdy nelze práva z vadného plenění uplatnit?
6.4.1. Práva z vadného plnění vám nenáleží, pokud:
jste o vadě před převzetím věci věděli;
jste vadu sami způsobili; nebo
uplynula záruční doba.
6.4.2. Záruka a nároky z odpovědnosti za vady se dále nevztahují na:
opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním (za opotřebení způsobené
užíváním se považuje i snížení kvality povrchové úpravy);
věci prodávané za nižší cenu – pouze ve vztahu k vadě, pro kterou byla
nižší cena sjednána; nebo
vyplývá-li to z povahy věci (zejména zboží, které ze své povahy nemůže
vydržet po celou dobu trvání záruční doby).
6.5. Jaký je postup při reklamaci?
6.5.1. Reklamaci u nás uplatněte bez zbytečného odkladu od zjištění vady.
6.5.2. Reklamace přijímáme na naší adrese pro doručování nebo v našem
sídle. Pro co nejrychlejší vyřízení reklamace doporučujeme využít naši
doručovací adresu.
6.5.3. Doporučený postup při reklamaci:
pro rychlejší vyřízení nás o reklamaci můžete předem informovat
telefonicky, e-mailem či písemně;
zároveň je vhodné nás informovat o tom, jaké právo z vadného plnění jste
si zvolili, tedy zda máte v souladu s tímto reklamačním řádem zájem o
doplnění toho, co chybí, slevu z kupní ceny, výměnu zboží nebo jeho vadné
součásti, opravu věci, vrácení peněz, popřípadě další práva v souladu s
tímto reklamačním řádem a občanským zákoníkem;
reklamované zboží nám doručte spolu s uplatněním reklamace nebo následně
(jinak než na dobírku, kterou nepřebíráme) na adresu sídla, přičemž při
zasílání doporučujeme zabalit zboží do vhodného obalu tak, aby nedošlo k
jeho poškození či zničení;
pro usnadnění postupu je vhodné ke zboží přiložit doklad o zakoupení zboží
či daňový doklad – fakturu, byla-li vystavena, nebo jiný dokument
prokazující koupi zboží, spolu s popisem vady a návrhem na způsob řešení
reklamace.
Nesplnění některého z výše uvedených kroků nebo nepředložení kteréhokoliv
z výše uvedených dokumentů nebrání kladnému vyřízení reklamace dle
zákonných podmínek.
6.5.4. Okamžikem uplatnění reklamace je okamžik, kdy nám byl oznámen
výskyt vady a uplatněno právo z odpovědnosti za vady prodané věci.
6.5.5. O doručené reklamaci rozhodujeme ihned, ve složitých případech do
tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle
druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace
včetně případného odstranění vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu,
nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se nedohodneme na
delší lhůtě.
6.5.6. Pokud zvolíte právo, které vám nemůže být z objektivních důvodů
přiznáno (zejména u neodstranitelných vad nebo v případě výměny zboží,
která není možná), budeme vás neprodleně kontaktovat. V takovém případě
můžete zvolit jiné právo v souladu s tímto reklamačním řádem.
6.5.7. Při reklamaci vám vydáme písemné potvrzení o tom, kdy jste právo
uplatnili, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace
požadujete. Dále (po vyřízení reklamace) vám vydáme potvrzení o datu a
způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době
jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6.5.8. V souladu s občanským zákoníkem máte právo na úhradu účelně
vynaložených nákladů při uplatnění reklamace zboží. Vezměte na vědomí, že
právo na úhradu těchto nákladů musíte uplatnit do jednoho měsíce po
uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu.
7. REGISTRACE NA WEBOVÉM ROZHRANÍ
7.1. Jak se můžete registrovat na webovém rozhraní?
Registrací prostřednictvím registračního formuláře na webovém rozhraní je
založen uživatelský účet. Přístupové údaje do uživatelského účtu
uchovávejte v tajnosti. Neneseme odpovědnost za případné zneužití
uživatelského účtu třetí osobou.
Informace uváděné při registraci musí být pravdivé a úplné. Účet, při
jehož založení byly použity nepravdivé nebo neúplné údaje, můžeme bez
náhrady zrušit. V případě změn ve vašich údajích doporučujeme provést
jejich bezodkladnou úpravu v uživatelském účtu.
7.2. K čemu uživatelský účet slouží?
Prostřednictvím uživatelského účtu můžete především objednávat zboží,
sledovat objednávky a spravovat uživatelský účet. Případné další funkce
uživatelského účtu jsou vždy uvedeny na webovém rozhraní.
7.3. Kdy můžeme váš uživatelský účet zrušit?
Vezměte na vědomí, že máme právo váš uživatelský účet bez náhrady zrušit,
pokud prostřednictvím vašeho účtu dochází k porušování dobrých mravů,
platných právních předpisů nebo těchto obchodních podmínek.
8. OCHRANA AUTORSKÝCH PRÁV, ODPOVĚDNOST A UŽÍVÁNÍ WEBOVÉHO ROZHRANÍ
8.1. Co za obsah webových stránek je chráněno autorským právem?
Obsah webových stránek umístěných na webovém rozhraní (texty u zboží,
obchodní podmínky, fotografie, obrázky, loga) je chráněn naším autorským právem nebo právy dalších osob. Obsah
nesmíte měnit, kopírovat, rozmnožovat, šířit ani používat k jakémukoli
účelu bez našeho souhlasu či souhlasu držitele autorských práv. Zejména je
zakázáno bezplatné či úplatné zpřístupňování fotografií a textů umístěných
na webovém rozhraní.
8.2 Odpovědnost a užívání webového rozhraní
Neneseme odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do
webového rozhraní nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Při
využívání webového rozhraní nesmíte používat postupy, které by mohly
narušit funkci systému nebo nepřiměřeně zatěžovat systém.
Upozorňujeme vás na to, že kliknutím na některé odkazy na webovém rozhraní
může dojít k opuštění webového rozhraní a k přesměrování na webové stránky
třetích subjektů.
9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
9.1. Jaká oprávnění máme k výkonu naší činnosti a kdo nás při ní
kontroluje?
K prodeji zboží jsme oprávněni na základě živnostenského oprávnění. Naše
činnost nepodléhá jinému povolování.
Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný
živnostenský úřad. Kontrolu dodržování právních předpisů týkajících se
technických požadavků na zboží a bezpečnost zboží provádí Česká obchodní
inspekce (http://www.coi.cz/). Česká obchodní inspekce provádí též
kontrolu dodržování předpisů na ochranu spotřebitele. Práva spotřebitelů
hájí i jejich zájmová sdružení a jiné subjekty na jejich ochranu.
9.2. Jak vyřizujeme stížnosti?
Případné stížnosti vyřizujeme prostřednictvím svého kontaktního e-mailu.
Dále se můžete obrátit na subjekty uvedené v článku 9.1. Ve vztahu k našim
zákazníkům nejsme vázáni žádnými kodexy chování, ani žádné takové
nedodržujeme.
9.3. Jaká máte práva při vzniku spotřebitelského sporu?
Jste-li spotřebitel a vznikne-li mezi námi spor ze smlouvy, který se nám
nepodaří vyřešit přímo, máte právo obrátit se s tímto sporem na Českou
obchodní inspekci (adresa: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát -
oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2; webové rozhraní: www.coi.cz,
www.adr.coi.cz; elektronický kontakt: adr@coi.cz; telefon: +420 296 366
360) nebo na Sdružení českých spotřebitelů, z. ú. (adresa: Tř. Karla IV.
430, 500 02 Hradec Králové, webové rozhraní: www.konzument.cz elektronický
kontakt spotrebitel@regio.cz telefon: +420 495 215 266 za účelem
mimosoudního řešení spotřebitelského sporu. Toto právo můžete uplatnit
nejpozději do 1 roku ode dne, kdy jste u nás poprvé uplatnili právo, které
je předmětem tohoto spotřebitelského sporu.
Pro podání stížnosti týkající se zboží nebo služeb, které jste u nás
zakoupili, a pro vyhledání subjektu alternativního řešení sporů můžete
rovněž využít on-line platformu, která je zřízena Evropskou komisí na
adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
9.4. Co byste měli vědět?
Při uzavírání smlouvy jsou použity prostředky komunikace na dálku (zejména
síť internet). Náklady vzniklé při použití prostředků komunikace na dálku
(především náklady na internetové připojení nebo na telefonní hovory)
hradíte sami. Tyto náklady se neliší od běžné sazby. Nebude-li dohodnuto
jinak, veškerá korespondence související se smlouvou mezi námi probíhá v
písemné formě, a to buď e-mailem, doporučeně poštou nebo osobním
doručením. Z naší strany vám budeme doručovat na adresu elektronické pošty
uvedenou v objednávce nebo ve vašem uživatelském účtu. O způsobu zajištění
zpětného odběru použitých výrobků, které jsou svou povahou
elektrozařízením, vás budeme v souladu se zákonem č. 185/2001 Sb., zákon o
odpadech, ve znění pozdějších předpisů, informovat.
V případě, že je některé ustanovení těchto obchodních podmínek neplatné,
neúčinné nebo nepoužitelné (nebo se takovým stane), použije se namísto něj
ustanovení, které se svým smyslem nejvíce blíží neplatnému, neúčinnému
nebo nepoužitelnému ustanovení. Neplatností, neúčinností nebo
nepoužitelností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních
ustanovení. Měnit či doplňovat smlouvu (včetně obchodních podmínek) lze
pouze písemnou formou. - montáž a údržba poštovních schránek
Poštovní schránky
označené "Klasik, Klasik plus, Ideal, XXL, Max, Grande, Mini a Mini plus,
RIO" jsou určené pouze do interiéru,
tedy do prostor chráněných především před deštěm. Montáž do venkovních
prostor je možná za předpokladu, že nad schránkami bude krycí stříška
dostatečné šíře zabraňující povětrnostním vlivům. Případně je možné výše
uvedené poštovní schránky vyrobit v nerezovém provedení, které je vhodné
do exteriéru. Nerezové poštovní
schránky označené typ Optimal PP, PZ, HP, Domingo je možné umístit do interiéru i exteriéru.
Montáž musí být provedena na rovný povrch, popř. doporučujeme stěnu
vyrovnat či schránky vypodložit..
Na čištění povrchu používejte pouze čistý, měkký hadřík, zabraňte
působení chemických a agresivních látek.
Schránky chraňte před mechanickým poškozením.
Montáž, případně demontáž starých poštovních schránek prodávající na
žádost zákazníka zajistí, cena služby bude sdělena na základě poptávky
zaslané kupujícím.
|